Čokoládové muffiny

17:05

Když dostanu náladu na pečení, nedám se zastavit! Vaření mě tolik neuchvátilo, jako pečení - hlavně toho sladkého.
Jsem milovník čokolády a čokoládové muffiny, to je něco pro mě.
Připravila jsem si pro Vás recept na ty nejlepší muffiny, které jsem kdy pekla (a že jsem jich pekla dost), s čokoládovým krémem.

Podotýkám | Recept je náročnější a komplikovanější, ale výsledek stojí za to |


Cupcakes (12ks):
• 110g másla
• 60g hořké čokolády (popř. čokoládu nahraďte 60g kakaa)
• 40g holandského kakaa
• 100g hladké mouky
• 1/2 lžičky sody
• 3/4 lžičky prášku do pečiva
• 2 vejce
• 150g cukru
• špetka soli
• 1/2 hrnku zakysané smetany

§  Pomocí vodní lázně (větší hrnec napuštěn do 1/2 vodou a menší hrnec 'ponořen' v něm a vevnitř např. čokoláda) rozehřejeme máslo, čokoládu a kakao. Vše promícháme, vznikne nám jakási kašovitá směs. Po důkladném zamíchání vypneme plotýnku.
§  V nějaké menší misce si jenom smícháme mouku se sodou a práškem do pečiva.
§  Ve větší míse promícháme vejce, cukr a sůl. Stačí jenom vařečkou.
§  Ke směsi přidáme čokoládovou 'kašičku' a  dobře promícháme.
§  Střídavě přidáváme mouku a zakysanou smetanu. Končit bychom měli moukou.
§  Plech na muffiny vyložíme papírovými košíčky (popř. dáme košíčky jenom na plech) a do každého z nich dáme cca 2 lžíce těsta. Pečeme cca 15 - 20 minut při teplotě 180°.

Krém

• 150g hořké čokolády (nebo kakao)
• 100g změklého másla
• cca 100g moučkového cukru (nebo podle chuti, není nutné)

§  Rozpustíme si zase čokoládu ve vodní lázni (bohužel jsem neměla čokoládu, použila jsem jenom kakao)
§  Čokoládu, nebo kakao smícháme/ušleháme s máslem
§  Můžeme přidat moučkový cukr podle chuti, ale není nutný
§  Ozdobíme jím muffiny. Existuje několik způsobů zdobení. Na internetu je toho dost.
§  Pokud je krém řidší, dáme ho včetně muffinů do ledničky cca na 1h, nebo ven do zimy

Muffiny jsou strašně dobrý, těsto je vláčné a krém je hodně čokoládový.

Pokud vyzkoušíte, napište mi, jak Vám chutnaly!


E.

You Might Also Like

10 Comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe