Citronový koláč

15:38

Ahoj! Dnešní článek bude další recept - tentokrát na citronový koláč, který jsem si strašně zamilovala. Bohužel mě při práci trošku trápilo těsto, ale bylo to tím, že nebylo tuhé, tak, jak by mělo! 
Pokud koláč vyzkoušíte, nezapomeňte mi napsat, jak Vám chutnal! :)


Těsto:
§ 130 g mouky (dejte jí tam víc, nebo se Vám těsto bude lepit a akorát s ním budete mít trápení)
§ 40 moučkového cukru
§ špetka soli
§ 120 g změklého másla
§ 2 vejce

Náplň:
§ 200 g pomazánkového másla
§ 90 g cukru
§ 1 balíček vanilkového cukru
§ šťávu ze 2 citrónů
§ 2 vejce
§ kůra z citrónu

Ozdobení:
§ 300g zakysané smetany
§ 1 citrón

  • Začneme těstem. V míse smícháme mouku s cukrem a solí. Přidáme máslo a vejce a ručně vypracujeme těsto. Není na tom nic těžkého. Těsto rovnoměrně naneseme na dno a na okraje vymazané a moukou vysypané formy. Jak už jsem psala, těsto nebylo tak tuhé, jak mělo. V troubě mi spadlo ze stran formy a zůstalo jenom na dně. Takže na to pozor! Na několika místech těsto propícháme vidličkou a vložíme do předehřáté trouby (160 °C) a předpečeme (stačí 15 minut)
  • Po vyndání korpus necháme mírně zchladnout.
  • V míse vyšleháme pomazánkové máslo s cukrem, vanilkovým cukrem, citrónovou šťávou, vejci a kůrou. Vznikne nám náplň, kterou nalijeme na zchladlý korpus. Vložíme do trouby na 30 minut a dopečeme při stejné teplotě jako předtím!
  • Na horký koláč naneseme zakysanou smetanu, uhladíme a necháme vychladnout.
  • Koláč můžeme ozdobit jakýmkoli způsobem! Mně osobně se líbila varianta nakrájených plátků citrónu. :)

E.


§   

You Might Also Like

8 Comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe