Střední škola?!

13:14


Po prázdninách mě už čeká osmá třída. Neděsím se jí tolik, jako představy, že už bych se pomalu a zlehka měla rozhodovat na jakou střední školou půjdu.. Vím, že mám ještě docela dost času, ale chci si být jistá jejím výběrem a potom nelitovat, že jsem zvolila něco, co mě vůbec nebaví, nezajímá a nenaplňuje. Přece jenom, měla bych se v tom daném oboru pohybovat po zbytek svého života a že bych šla třeba na zdrávku i přesto, že se mi dělá docela špatně při pohledu na crčící a stříkající krev - ne děkuji! Stále nad tím přemýšlím a zatím jsem k ničemu nedospěla.

***

Uvažuji nad gymnáziem, ale abych pravdu řekla, docela se ho bojím. Říkám si, že asi není pro mě. Bojím se, že ho nezvládnu, že nebudu schopná se tak často učit, že toho na mě bude moc a potom toho budu litovat. Samozřejmě by to bylo to nejlepší možné řešení, měla bych více času na rozmyšlenou a jednoduše, bylo by to prostě nejlepší. Ale jak už jsem psala, mám docela z gymnázia strach. Nedokážu si představit, že budu několik hodin sedět u sešitu a učit se - nedokážu to. Rozptýlí mě vše..

Další školou, která připadá v úvahu je pedagogická střední. Odmala mě bavilo někoho něco učit a později i pracovat s dětmi. Dokonce jsem si jako malá hrála na učitelku, pokaždé se mi můj bratr smál a ptal se mě, proč si povídám pro sebe, od té doby jsem se pokaždé v pokoji zavřela a mluvila co nejtišeji. Asi bych nebyla schopná učit na druhém stupni základní školy. Sama jsem docela veliký puberťák a ne pokaždé souhlasím s učiteli - prostě rebel (ale jen takový malý)! 😃 Jednoduše, vidím, že na druhém stupni to není žádná pohádka a chce to docela pevné nervy.
Ale pokud bych se přece jenom rozhodla učit na druhém stupni, chtěla bych nejspíš učit chemii a fyziku. Nikdy mi fyzika nevadila a docela mě bavila, třeba na rozdíl od zeměpisu a biologie
Ráda bych na pedagogiku šla, ale ještě o ni nejsem úplně přesvědčená.

***

Na výběru střední školy mi docela záleží. Ale v nejhorším případě mohu skončit na gymplu a nic neřešit. Tím si alespoň prodloužím dobu na rozmýšlení a třeba zjistím, že jsem se pro gymnázium rozhodla doopravdy správně. 



Chtěla bych se Vás zeptat (samozřejmě těch, co jdou na střední, jsou na střední, nebo ji už mají za sebou).


Bylo těžký vybrat si střední školu, nebo jste o ni byly přesvědčeni hned?

You Might Also Like

6 Comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe